fredag 22 augusti 2014

En liten tur till Mallis

Igår lyfte ett chartrat plan med ett par hundra medarbetare från Ernst & Young från Axamo flygplats i Jönköping. Planets destination var Palma på Mallorca och med på planet fanns jag. Lucky me!

Den tre timmar långa flygresan gick fort eftersom jag sov bort i princip hela resan då jag var vansinnigt sömnig efter att på grund av tidsbrist fått avklara dagens två timmar långa träningskombo med crosstrainer/spinningpass redan klockan 05,15. Väl framme gick jag och mina tio kollegor från Gislavedskontoret till en trevlig tapasrestaurang där jag på grund av beslutsångest valde att äta en huvudrätt då det verkade alltför jobbigt att välja bland det femtiotal tapas som fanns på menyn. Trots att jag kände mig som en riktig miljöbov beställde tigerräkor i en underbart god sås med tillhörande grönsaker som inte ens det dåliga samvetet för mitt val kunde förstöra. Himmelskt gott!
Strosade sedan hemåt i den ljumna kvällen och somnade som en stock redan klockan 23.00. 

Och tur var väl det, att jag somnade så tidigt alltså, för dagen idag har verkligen varit fullspäckad. Klockan ringde 05,30 för det morgonpass som jag sett fram emot att springa utmed havet. Men när jag klev utanför hotellet och förvånat konstaterade att det var becksvart ute fick det bli en rockad med lunchpasset och det blev istället en timme på löpbandet med 10*2min intervaller som huvudingrediens.
En snabb dusch och en stor frulle på terassen senare var det dags för utbildning och i dryga fyra timmar proppades vi fulla med information om bolagets visioner, mål och arbetametodik. Jag älskar att jag jobbar på en byrå som hela tiden har en plan och ett driv att förändra och utvecklas och där man vågar sätta höga mål för framtiden. Det inspirerar mig som anställd grymt mycket, även om man ibland kan känna att det är svårt att hänga med i svängarna. 
Klockan tolv avbröt vi för lunch och siesta för vissa, för dagens andra löppass för andra. Snörade på mig skorna och även om jag insåg att det kanske inte var mitt livs klokaste val gav jag mig klockan 12,00 ut och sprang på strandpromenaden  i gassande sol och trettiogradig värme. Kunde liksom inte förmå mig att köra inne när det var så vackert ute. 
Körde lugn distanslöpning i en timme och tack vare att det fläktade skönt från havet gick det helt okej trots värmen. Avslutade med lite styrka på hotellets fina gym innan jag satte mig i en solstol på hotellets terrass och glupskt slukade en grymt god baguette med getost, lax och sallad ihop med en färskpressad apelsin/annanasjuice med mycket is.
         
(Var så himla hungrig att jag hann käka halva mackan innan jag kom på att jag skulle fota. Såg godare ut innan jag börjat tugga på den...)

Snart är det dags att krypa in i konferensrummet igen för dagens andra utbildningspass men det känns inte alltför betungande.
Konstaterar att det här troligen kan vara den bästa jobbfredagen ever... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar