lördag 15 november 2014

10km morgonjogg

Klockan är 06,15, egentligen alldeles för tidigt för att vara uppe en lördagsmorgon.
Det är becksvart ute. Regnet smattrar lätt mot rutan och temperaturen visar sju grader. En klassisk novembermorgon.

Benen är tunga som bly efter senaste tidens alla benstyrkepass, magen kurrar lite lätt som ett tecken på att gårdagskvällens enchiladas inte var tillräcklig påfyllning efter dubbla pass på crosstrainern. Och jag är sömnig.

Reflexvästen har plockats fram ur dess innersta plats i garderoben. Mina inlägg har flyttats från inomhusskorna till mina favoritlöpardojjor, ett helt nytt par Nike flyknit Lunar i orange dagen till ära.
Min GPS klocka har ställts om från inställningarna för inomhusträning till den träning som i klockan kallas "löpning 3" = lugn distans med mellantid var tredje km.
Jag är redo för mitt första löppass på fyra veckor.

Och jag är lycklig!

                       Mot 2015!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar