lördag 29 november 2014

Tjejhelg i Milano

Har egentligen inte tid att blogga för jag har så himla fullt upp med att ha kul, men för er kära vänner får jag ju se till att ta mig lite tid!
Befinner mig nämligen just nu i Milano med bästa tjejerna Nettan och Linda och planen är en helhelg med shopping, sightseeing och god mat.
Vi anlände till Milano sent igår kväll och efter att ha träffat på en kille på tåget från flygplatsen som var väldigt angelägen att söka kontakt med tre svenska tjejer hade vi plötsligt även fixat oss en guide till hotellet och en personlig turistinformatör.

I morse ringde min klocka redan vid 7,00 vilket kändes väldigt tidigt särskilt med tanke på att vi blivit väckta vid 5,30 av att det bankade på vår dörr när en kille som varit ute och partajat uppenbart tagit fel på vilket hotellrum som var hans...
Medan de andra tjejerna fick sovmorgon smög jag ner till hotellets gym och brände av en timmes intervaller på löpbandet och lite styrketräning innan vi åt en långfrukost och gav oss ut på stan för att se om Milano levde upp till sitt rykte som Europas shoppinghuvudstad. Det gjorde den. 

          

Nio timmar senare var vi tillbaka på hotellet, tyngda av kassar med nya inköp och då hade vi ändå bara sett en bråkdel av de butiker stan har att erbjuda.
Bör väl sägas att vi såklart under dessa timmar även hann med att njuta av varsin Spritz på en uteservering och lite italienska smårätter på en restaurang.
För inte kan man som matintresserad vara i Italien och inte passa på att njuta av dess goda mat- och dryckeskultur?


Så vi fortsätter på den linjen, efter lite vila på hotellrummet är planen nämligen att till kvällens middag besöka en restaurang vi hittade i ett reportage skrivet av kocken och italienfreaket Leila Lindholm.

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar