måndag 20 april 2015

En ny pepp-mugg!!!!

Idag när jag kom hem från jobbet höll jag på att smälla av när jag öppnade postlådan och hittade ett litet paket adresserat till mig. Ett paket mitt bland alla räkningar och reklam, en helt vanlig måndag - händer sånt i verkligheten?

Ivrig som ett litet barn slet jag av pappret och min förvåning blev om möjligt ännu större när jag såg dess innehåll.
Paketet innehöll nämligen en kaffemugg och ett brev som återkopplade till det blogginlägg om min ritual att välja kaffemugg efter dagshumör och efter vad jag har på agendan för dagen. 
Den anonyme givaren hade tagit sig tid att välja mugg åt mig med omsorg då kaffemuggen med de finska mumintrollen på bild enligt brevet skulle symbolisera min önskan om att någon gång få springa i landslaget (Finnkampen). Brevet som bifogades innehöll i övrigt en massa peppiga ord kring min framtida satsning och jag uppmanades bland annat att ha tålamod och vara tjurskallig så kommer resultaten snart att gå min väg.

Tack snälla, snälla du anonyma bloggläsare som tagit dig tid att göra detta för mig - köpa en mugg, skriva ett välformulerat brev, leta reda på min adress, slå in ett fint paket och se till att få det postat till mig. 
Jag blev verkligen så innerligt glad och så himla rörd av detta engagemang och stöd. TACK!!!!


Härmed utser jag Mumin-muggen till min pepp-mugg som kommer att användas de dagar jag ska springa race eller kötta grisiga intervaller då den kommer att inspirera och påminna mig om mina målsättningar med löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar