torsdag 7 maj 2015

Ensam hemma 3

Har varit ensam hemma hela veckan då min fina J varit iväg på jobb.
Att vara ensam hemma kan ju vara lite mysigt en dag eller två då man bara får rå om sig själv och till exempel äger fullständig kontroll över fjärrkontrollen och fritt fram får välja middag alldeles själv var dag. 
Igår unnade jag mig en riktig lyxmiddag: 


Min fina J hatar nämligen blodpudding så till den milda grad att han inte ens står ut med lukten av det så det gäller ju att passa på att käka denna godsak när man har chansen...
Mitt tips är att steka dem riktigt hårt och servera med riven morot blandat med keso och lingonsylt. Mums!
Toppade det tillfälliga singellivet med att läsa glättiga veckotidningar, lyssna på hög musik och kolla gamla tv-serier. 

Men efter ett par dagar vill jag inte vara själv längre. Inser att en vardag utan blodpudding, med fotboll på tv men med min fina J bredvid i soffan och som sällskap vid middagsbordet vinner över all egentid i världen med hästlängder. 
Ensam är inte stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar