söndag 24 maj 2015

Godkänd formcheck

Gårdagens lilla test av kroppen på Göteborgsvarvet passerade med betyget väl godkänt.

Min plan om att testa på en fart motsvarande en sluttid om 80min höll bra fram till ett riktigt gammalt hederligt håll satte in efter ca 15km. I tre kilometer höll hållet i sig och då min bästa gren inte är att springa dubbelvikt tappade jag här rejält med fart och den redan sega Avenyn blev till en rejäl plåga.
Men när hållet sedan släppte kunde jag höja farten igen och avsluta med en fin känsla av att det fanns mycket mer kraft kvar i kroppen och mycket mer att ge. Det tar jag med mig som något som bådar gott inför min nästa halvmara om två veckor - det borde finnas tid att kapa!

Jag tar också med mig att jag måste börja tro på mig själv. 
Efter många motgångar är självförtroendet inte riktigt på topp så när jag i det flacka partiet mellan de båda broarna borde försökt öka farten var jag istället feg och sparade kraft då jag var osäker på om jag skulle hålla hela vägen.
Klokt kanske, men med facit i hand och med massa krafter kvar i mål, mest fegt.
Att våga mer nästa gång hamnar på checklistan!

För övrigt vill jag säga att publiken och folkfesten på Göteborgsvarvet är fantastisk och outstanding mot många andra lopp. Hatten av för Göteborg, och hatten av till arrangören för ett trevligt och kul jippo!
Tyvärr innebär allt folk och trängsel att jag upplever att uppvärmningsmöjligheterna är väldigt begränsade, att komma åt en toalett i lagom tid innan startskottet blir till ett stressmoment, att få till sin egna vätskelangning är knepigt och logistiken runtomkring helt enkelt blir väldigt bökig. Svårt att kunna leverera några topplopp efter de förutsättningarna tyvärr. 

Efter att ha deltagit på prisutdelningen, ett väldigt trevligt initiativ där det alltså hölls en egen ceremoni för topp sex av SM-behöriga löpare (jag blev tredje svenska/13e totalt) for vi direkt hemåt och avslutade dagen med grillning och Mellokväll framför tv:n.
Bra dag!

     Prispallen för SM-behöriga löpare!

          
Perfekt med ny blomsterkvast, den jag hade på köksbordet från Strandmilen förra veckan började just vissna...

1 kommentar:

  1. Fantastiskt bra gjort. TRO PÅ DEJ SJÄLV!! Du är jättebra och det vet både du och din kropp, bara du planterar in det i ditt tänkt också. Tusen kramar. Mamma

    SvaraRadera