fredag 22 maj 2015

Götet

Hux flux hade jag visst plötsligt en startplats på Göteborgsvarvet. Jag bor ju nära, hade inget för mig den här helgen och behövde få prova ett längre lopp som ett litet test inför den halvmara jag ska springa i Tyskland om två veckor. 
Så varför inte?

Packade bilen efter jobbet och for till Göteborg tillsammans med min fina J redan idag trots att vi bara har knappa 90min bilresa till Götet. Skönt att kunna hämta nummerlappen idag, sova ut imorgon bitti och ta spårvagnen till starten och därmed slippa oroa sig för att missa hela kalaset genom att fastna i en bilkö.

Och så fick man ju en trevlig kväll i stan "på köpet" liksom. Ett varv på sportmässan klarades givetvis inte av utan inköp utan under det snabba 15min besöket då vi bara skulle hämta nummerlappen och dra vidare hann vi handla både kompressionsbrallor och svettband. 
Fortsatte därefter fredagsmyset på trevliga restaurang Incontro med en god middag och lite bra musik.

          
Bruscetta med getost, honung och fikon.
                         Magisk!

          
Risotto med vit sparris och rostad parmaskinka på tallriken och min fina J som sällskap. Fredagsmys!

Ska bli kul att kuta imorgon. Jag brukar tycka att Varvet mest är en jobbig och stökig tillställning med alldeles för mycket folk och en alldeles för tuff bana för att man ska kunna springa bra. Men nu när jag är där för att bara springa igenom loppet som ett bra träningspass, utan press eller förväntningar, tror jag att det kan bli en kul grej där man istället kan njuta och dra nytta av hela jippot!
Planen är att springa på ganska hårt och  om kroppen känns bra köra hela vägen. Känns det dock slitsamt eller segt på något vis ska jag inte riskera något inför nästa lopp (som jag alltså prioriterar högre) utan då blir det ett snabbdistanspass på 10-15km och sedan joggar jag ner till målet för att inte riskera något. (eller kliver av)
Inga tidsmål alltså utan förhoppningen är att hitta en bra känsla och ett bra upplägg att ta med mig till Tyskland.
Och att ha kul!
          

1 kommentar: