torsdag 11 juni 2015

Snabb statusuppdatering

Inläggen duggar sannerligen inte tätt här på bloggen, förlåt för det, hoppas att ni härdar ut och ändå hänger kvar till jag når bättring i frågan. Händer ju så himla mycket kul saker hela tiden att jag liksom bara inte hinner sätta mig ner och skriva! 
Hinner inte nu heller egentligen, trots att jag har vilodag från träningen, för jag har passat på att gästjobba en heldag på vårt kontor i Värnamo (5mil resväg bort) och ska strax träffa mamsen för en promenad i solskenet. (Ja äntligen verkar det ju vara sommar!!)

Kort uppdatering:

1. Nej, jag sprang aldrig halvmaran i Augsburg som jag ju laddade för när jag sprang Varvet som förberedelse. Anledningen var att det började strula med resan och när då istället möjligheten att springa Hamburg halvmaraton ett par veckor senare dök upp tog jag det som ett tecken på att min kropp nog ändå ville ha ett par veckor till att träna på och gav mig därmed också tid att unna mig någon extra lugn dag efter Varvet. 
Så i midsommarhelgen bär det av till Hamburg för halvmara!

2. Träningen flyter på riktigt bra! Känner mig piggare och starkare för var dag som går och efter att ha kutat 40km på asfalt i lördags i 4,40 fart utan minsta lilla känning i låret konstaterar jag att den skadan numera får anses vara ett minne blott. (Peppar peppar) Nu hoppas jag att den fina känslan får hålla i sig och att jag även ska kunna få till det på lite lopp framöver och inte bara vara bra på träning jämt och ständigt. Framförallt hoppas jag att kroppen får fortsätta kännas hel, frisk och stark - njuter varje sekund när jag springer nu och minns tillbaka på förra sommaren då jag med stressfraktur fick stänga in mig på gymmet när solen sken som allra starkast ute. Vill inte uppleva det igen.

3. Apropå förra inlägget om hur mycket jag hatar det dåliga vädret kan jag nu glatt konstatera att solen och värmen är här (här för att stanna?) och i med den har farten på kvalitetspassen ökat (här för att stanna?) och livet känns så mycket lättare i shorts och linne än underställ och tajts.

4. I veckan har jag för första gången varit på salong och färgat mina ögonfransar och bryn vilket jag hade fått i födelsedagspresent av mina tjejkompisar. Vilket resultat! Till alla er springande tjejer därute som inte har testat - do it! Helt fantastiskt att känna sig som om man har mascara även när man ska ut och träna och underbart att inte se ut som ett lik när man knallar hem efter träning och dusch och inte orkar sminka sig. (Nu kanske ni andra alltid orkar det, jag gör det dock inte utan är glad om jag orkar kamma mig)

Och just det. På lördag ska jag kuta Malmömilen, blir kul det!

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar