fredag 11 september 2015

Här och nu

Är en trogen följare av PT-Fias blogg och häromdagen delade hon ned sig av sitt motto vilket jag från och ned nu kommer att sno från henne och även dela med mig av till er: 

"Gör det du gör när du gör det. 
Var där du är när du är där"

Ett pedagogiskt och konkret sätt att beskriva att leva i nuet tycker jag, och något som i alla fall jag måste bli bättre på. Alltid ska jag multitaska och se på tv och läsa tidningen samtidigt. På förmiddagen funderar jag på vad jag ska göra i eftermiddag, på semestern funderar jag på att jag snart ska börja jobba. När jag äter lunch kollar jag mailen och när jag läser en bok vandrar tankarna iväg på vad som händer i sociala medier. 
Nu är det slut med det. 

Efter en häktisk dag igår med tidig morgon, lång resa till Stockholm, behandling av naprapat/sjukgymnast och annat fix och flängande hit och dit ska jag idag vila ut och ge mig själv och min kropp en skön dag.

Idag ska jag njuta över att återigen vara i underbara Stockholm.
Njuta av att solen skiner.
Njuta av att träffa min lagkamrat och vän Hanna för en barnvagnspromenad med lilla nyfödda Winston.
Njuta av att jag snart ska ut i solen och springa med min Coach.
Njuta av att jag fått sova många timmar  inatt och äta frulle i lugn och ro med tidningen och kaffe som sällskap.
Njuta av att få hämta syskonbarnen på dagis i eftermiddag och få leka och mysa med dem hela kvällen.

Idag ska jag göra det jag gör när jag gör det och vara där jag är när jag är där.
Try it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar