söndag 11 oktober 2015

Näst-pers på 10km väg!

Äntligen. Alltså verkligen äntligen.
Nu känns det verkligen som om jag är tillbaka efter lång, lång tid med en kropp och knopp som inte samarbetat.
Idag sprang jag Hässelbyloppet på 36,08 vilket innebär min näst snabbaste tid på 10km väg någonsin och bara 17sek från mitt pers satt på hösten 2012. (Har ju dock ett inofficiellt pers på 35,37 från mina första 10km på Haag halvmarathon samma år men det registreras ju inte) 
På tre år har jag överhuvudtaget inte varit i närheten av något av mina pers, så just nu känns det fantastiskt kul att jag verkar vara väldigt nära min forna form. 

Allt tack vare att jag vid årets början inledde samarbetet med världens bästa Coach Albin som har hjälpt mig hitta den rätta vägen tillbaka. Hitta glädjen i alla träningspass och den kravlösa inställningen till sporten där glädje och välmående får vara i fokus. Hitta viljan och orken att pressa mig och hitta balansen mellan stenhård träning och vila för att undvika skador och sjukdomar utan att för den skull vara för feg. Balansera mellan vansinnigt sliten tunga träningsperioder och alldeles lagom utvilad när det är dags för race.
Han kom som en räddare i nöden!

Vid sidan av detta är såklart pepp och stöd från min fina J naturligtvis också minst lika viktigt. Att veta att han finns med som min största supporter som älskar mig lika mycket oavsett om jag är först eller sist på loppen, om jag bryter eller om jag persar. Alltid först fram att jubla högst när det går bra men också  alltid först med en tröstande kram och omtanke när besvikelsen över ett dåligt lopp har knäckt mig eller när en av alla skador satt mitt humör och min sinnesstämning långt under isen. Då finns han där och påminner om att jag ändå är värd så mycket mer än min prestation och att vi gör det här tillsammans. Team Jonne/Jossan löser problemet liksom.
Ovärderligt.

Nåja. Nog med sentimentalitet för idag.
Nu ska jag supermotiverat fortsätta jobba vidare på vägen mot storformen och mot persen!
Men först, vägen hem mot Gislaved i några timmar...

2 kommentarer:

  1. Grattis Gasellen !
    Du är bäst !
    36 My God :) Exakt dubbelt så snabbt som Miss Piggy.

    Kram Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men snart toughest-Alex skiljer bara 23min och 52sek... :)
      Kramkram

      Radera