lördag 21 november 2015

Lek och bus

Brorsan med familj har blivit husägare. Min fina J är utbildad elektriker. Självklart föranledde detta en tur till Stockholm denna helg för hjälp med renovering.
Själv har jag tummen mitt i handen så jag överlåter glatt hantverkandet åt övriga familjemedlemmar. Dock är jag en jäkel på att leka och busa så mitt bidrag för dagen blev att vara barnvakt åt syskonbarnen så att övriga kunde få jobba i lugn och ro.
Förmiddagen spenderades således på Lek & buslandet, eftermiddagen på tre olika lekplatser och när skymningen kom blev det sagostund, målarböcker och lördagsgodisätande. 

De andra har gjort ett riktigt bra jobb med att spika panel, måla och montera spotlightbelysning. 
Jag kan inte skryta med att ha jobbat hårdast, men jag har garanterat haft roligast...!

        

        







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar