tisdag 24 november 2015

Tisdag: Risnudelsallad med kyckling och cashewnötter


Idag lagade jag efter ett recept som jag stulit från jennysmatblogg.nu, efter lite modifieringar blev det såhär:
  • Kycklingfileer
  • Salladslök
  • Kokosolja
  • Röd + gul paprika
  • Sockerärtor
  • Böngroddar
  • Skalad gurka
  • Fisksås
  • Lime
  • Mynta
  • Cashewnötter
  • Chiliflakes
  • Risnudlar 
Strimla kycklingen och grönsakerna.

Skiva löken och fräs den i sesamolja. Vänd ner kycklingen och fräs till den är klar innan du blandar i resten av grönsakerna.

Pressa saften ur limen och blanda med fisksås. (tog 1,5lime och gissningsvis 2-3msk fisksås, man får smaka av och gå på känsla beroende på hur mycket grönsaker, kyckling ni har haft i)

Blanda i nudlarna i pannan med grönsakerna och kycklingen och häll sedan över fisksåsen.

Blanda runt med mynta och chiliflakes efter smak. Toppa med cashewnötter.


Bild och recept från www.jennysmatblogg.nu

Till lunchlådan dagen efter kompletterar jag med att blanda ihop en kall sås bestående av matyoghurt, mynta, salt och honung att ha som dipp vid sidan om då salladen blir lite torr efter någon dag i kylskåpet.

 

2 kommentarer:

  1. Kul med recept :-) läser gärna fler inlägg om mat och recept! //löparen

    SvaraRadera
  2. Tack för feedback!

    Denna vecka har jag (som du kanske läst) som projekt att lägga ut alla mina middagar på bloggen för att dela med mig av lite smidig vardagsmat. Så du har ett recept från igår att läsa ikapp om du missat, och fem ytterligare som väntar!
    Stay tuned!

    SvaraRadera